
BMW alustab sel sügisel esimese Neue Klasse mudeli ehk uue luksusliku elustiilimaasturi (SAV) iX3 50 xDrive tootmist. Kokku plaanib BMW aastani 2027 Neue Klasse tehnoloogiat kasutada 40 uue mudeli ja mudeliuuenduse arendamisel.
BMW AG juhatuse esimees Oliver Zipse sõnul on Neue Klasse margi suurim tulevikuprojekt, tähistades tohutut hüpet nii tehnoloogia, sõidukogemuse kui disaini osas. “Kuigi praktiliselt kõik selles on uus, on Neue Klasse ühtlasi ka rohkem BMW kui kunagi varem,“ ütles Zipse, kelle sõnade kohaselt kasutatakse Neue Klasse tehnoloogiat nii elektri- kui sisepõlemismootoritega mudelite arendamisel. „Me mitte ainult ei too teedele ühe oma edukaima täiselektrilise sõiduki järgmist põlvkonda, vaid käivitame BMW jaoks uue ajastu.”
Uus ja tõhusam aku, intelligentne laadimisklapp
Uue iX3 50 xDrive elektrimootorid arendavad kokku 345 kW ehk 469 hobujõudu, mille toel 2360 kg tühimassiga elektrimaastur kiirendab paigalt kiiruseni 100 km/h 4,9 sekundiga. WLTP kohaselt jääb uue mudeli keskmine kütusekulu vahemikku 17,9-15,1 kWh 100 kilomeetri kohta, võimaldades ühe laadimisega sõita 679 – 805 kilomeetrit. Osaliselt on BMW iX3 tõhusus saavutatud jõuülekande, pidurisüsteemi ja energia taaskasutamise integreeritud juhtimisega, mis võimaldab igapäevaste sõitude puhul 98 protsenti aeglustamistest teha ainult rekuperatsiooniga ehk tavapidureid kasutamata.

Esimene Neue Klasse sõiduk saab uue ümarelementidega 800V aku, mis mahutab kuni 108,7 kWh energiat. Aku energiatihedus on eelkäijaga võrreldes 20 protsenti suurem, maksimaalse laadimiskiiruse 400 kW juures saab akusse 10 minutiga lisada 372 kilomeetri läbimiseks vajalikku energiat. Aku laetuse saab 400 kW kiirlaadija abil 10 protsendilt 80 protsendile tõsta 21 minutiga. Standardvarustuses toetab BMW iX3 50 xDrive pardalaadija kuni 11 kW laadimist, lisavarustusena saab selle asendada 22 kW võimekusega. Uuel BMW iX3-l on intelligentne automaatselt avanev ja sulguv laadimisklapp, mis tehisintellekti abil tuvastab juhi kavatsuse auto laadijaga ühendada.
Võimaldab vedada kuni kahetonnist haagist
Uus BMW iX3 on 4782 mm pikk, 1895 mm lai, 1635 mm kõrge ning 2897 mm teljevahega. Pagasiruum mahutab 520 liitrit, soovi korral saab tagaistmeid allaklappides pagasiruumi mahtu tõsta 1750 liitrini. Kapoti all olev panipaik mahutab täiendavalt veel kuni 58 liitrit pagasit. Lisavarustusena saab tellida elektrilise haakekonksu, mille abil võib vedada kuni 2000 kilogrammi kaaluvat järelhaagist.
Lisaks standardvarustusse kuuluvale hallile (Vivid Grey) Econeer istmekattega Essential salongilahendusele saavad kliendid valida kolme alternatiivse Veganza interjööri vahel. Juhi- ja kõrvalistuja iste on standardvarustuses soojendusega ning elektriliselt reguleeritavad.

Sõiduki standardvarustusse kuuluvad muuhulgas nii kahetsooniline automaatne kliimaseade, Comfort Access, automaatselt avanev ja sulguv tagaluuk kui signalisatsioon ja võimalus juhtmevabalt nutitelefoni laadida. Lisavarustusena saab tellida kolmetsoonilise automaatse kliimaseadme, adaptiivsed intelligentselt juhitavad esituled, BMW Iconic Glow valguspaketi koos valgustatud BMW neeruvõrega, 13 kõlariga Harman Kardon HiFi helisüsteemi, roolisoojenduse ning suure panoraamkatuseluugi, mille päikesevalgust filtreerivad klaasid tagavad 100-protsendilise UV-kaitse.
Lisavarustusena saab tellida ka M Sport või M Sport pakett Pro. Tellitud pakettidega tulevad muuhulgas kaasa nii mustad kõrgläikega välisdetailid kui M Sport istmed ja M-rool.
Uue operatsioonisüsteemi arendamisel arvestati klientide tagasisidet
Neue Klasse esimese seeriatootmisesse minev mudel saab uue juhtimis- ja operatsioonisüsteemi BMW Panoramic iDrive, mis põhineb äsja välja töötatud BMW operatsioonisüsteemil X. Uus süsteem ühendab omavahel seadistatavaks tervikuks nii sõiduki neli ekraani kui kasutatavad valgus- ja helilahendused. Neue Klasse sõidukid saavad ühtlasi ka uued BMW HypersonX sõiduhelid, audioefektid ning helimärguanded.
BMW Panoramic Vision kuvab teavet kogu esiklaasi ulatuses ehk vasakpoolsest A-piilarist parempoolse A-piilarini. Peamised sõiduandmed kuvatakse juhi vaatevälja, lisaks suudab BMW 3D Head-Up Display (olemasolul) nüüd kuvada ka integreeritud navigatsiooni pilti ruumilise sügavusega. Keskekraanil ja kõrvalistujale kuvatavat sisu saab kohandada vastavalt isiklikele eelistustele.
Uuenenud BMW intelligentne isiklik assistent sisaldab kahte uut häält. Järk-järgult võetakse kasutusele suure keelemudeli (LLM) tehnoloogia, võimaldamaks tulevikus senisest intuitiivsemat juhi ja sõiduki häälsuhtlust.
BMW Panoramic iDrive arenduses kasutati nii klientide tagasisidet, enam kui 10 miljoni ühendatud sõiduki andmeid kui 3000 kliendiga läbiviidud uuringu tulemusi. Arendustöö tulemusena on füüsiliste nuppude abil juhitavad nii iX3 klaasipuhastid, suunatuled, välispeeglid, käigulülitused, seisupidur, ohutuled, tagaklaasi soojendus ja sulatusfunktsioon kui helitugevuse regulaator. Muud funktsioonid on optimeeritud kasutamiseks puute- ja häälkäskluste või multifunktsionaalse rooli abil.
Saab kasutada akupangana
Standardvarustusse kuuluv navigatsioonisüsteem BMW Maps sisaldab laadimisjaamade marsruudijuhiste uuendust ning esitab andmeid nutikalt nii BMW Panoramic Visionil, auto keskekraanil kui lisavarustusse kuuluval 3D Head-Up Display’il. Kõigi enamlevinut nutitelefonide ja nutikelladega ühilduv digivõtme funktsioon ehk BMW Digital Key Plus kuulub auto standardvarustusse.
Lisaks Spotify-le ja AirConsole mängudele saab autos vaadata Disney+, YouTube’i ja teisi rahvusvahelisi või riigipõhiseid tellitavaid ja reaalajas toimivaid videoplatvorme. Videokõnede pidamiseks on nüüdsest olemas ka suhtlusrakendus Zoom.
BMW iX3 saab kasutada ka energiaallikana – nii muudab V2L ehk Vehicle-to-Load võimekus uue mudeli mobiilseks akupangaks, mis suudab soovi korral korral väliseid elektriseadmeid elektritoitega varustada. Vehicle-to-Home (V2H) võimaldab autot kasutada koduste päikesepaneelide toodetud energiasalvestina. Soovi korral (ja vastavate lepingute olemasolul) saab oma auto Vehicle-to-Grid (V2G) rakenduse abil energiaturuga ühendada ning sinna sobival ajal elektrit müüa.
Uue BMW iX3 xDrive 50 Eesti esmaesitlus on kavandatud selle aasta hilissügisesse, esimesed Neue Klasse sõidukid jõuavad BMW Eesti müügisalongidesse 2026. aasta märtsis. Sõiduki hind algab Eestis 71 600 eurost.