BMW alustab sügisel luksusliku sportmaasturi X3 uue ehk G45 mudelipõlvkonna tootmist. Uus X3 on 2019. aastal tootmisse läinud eelkäija ehk G01 mudeliga võrreldes nii mõõtmetelt suurem kui kütusekulult efektiivsem.

Uue X3 pikkus on 4755 millimeetrit, olles eelkäijast 34 millimeetrit pikem. Mudeli laius on kasvanud 29 millimeetri võrra, ulatudes 1920 millimeetrini. Kõrguse vähenemine 25 mm võrra (nüüd 1660 millimeetrit) ja laiem rööbe (ees on rööbe eelkäijaga võrreldes 16 mm ja taga 45 mm laiem) muudavad X3 siluetti varasemaga võrreldes laiemaks ja sportlikumaks. Teljevahe (2865 mm) jääb praktiliselt samaks.

Pakiruumi mahtu saab suurendada 570 liitrilt 1700 liitrini (pistikhübriid X3 30e xDrive puhul on pagasiruumi maht 460 – 1600 liitrit). Võimsamad mudelid suudavad vedada kuni 2,5-tonnist haagist, soovi korral saab autole tellida elektrilise veokonksu.

Uue X3 esiosas asuv suur neeruvõre koosneb vertikaalselt ja diagonaalselt paiknevatest ribadest, soovi korral tellitav BMW Iconic Glow kontuurvalgustus joonistab töötades iga võreelemendi ümber helendava joone. LED-esitulede valguselemendid põlevad L-kujuliselt,  juurde saab tellida adaptiivsed ja vastutulija pimestamist vältivad maatrikskaugtuled ning linna- ja kurvitulede funktsioonid. Saadaval on ka M Shadowline tuled.

Värvivalikus on üks tavaline ja kaheksa metallikvärvi, sealhulgas uus Dune Grey metallikvärv. BMW Spartanburgi tehases toodetavatele mudelitele pakutakse ka BMW Individual värviviimistlust, mis hõlmab kahte mattläikivat Frozen-värvi ning üle 15 BMW Individual välisvärvi.

Uus X3 on standardvarustuses 18-tolliste kergmetallvelgedega, BMW X3 30e xDrive mudelile pakutakse juba 19-tolliseid velgi. Soovi korral saab ostja tellida ka 20- või 21-tollised veljed.
Valikulisse M Sport paketti kuuluvad 19-tolliseid M kergmetallveljed, M Sport Pro paketiga tulevad lisaks kaasa ka nii Iconic Glow kontuurvalgustus kui punaste pidurisadulatega M Sport pidurid.

Mootorivalikus bensiini- ja diiselkerghübriidid ning bensiinimootoriga pistikhübriid

X3 ostja saab valida nii bensiini- ja diiselmootorite kui uusima põlvkonna pistikhübriidi vahel. X3 20 xDrive kaheliitrine R4 bensiinimootor arendab 48V kerghübriidtehnoloogiaga toel võimsust 153 kW ehk 208 hobujõudu, kiirendades sõiduki paigalt 100 km/h 7,8 sekundiga.  Keskmine kütusekulu jääb WLTP kohaselt vahemikku 7,6 – 6,9 l/100 km.

X3 20d xDrive kaheliitrise diiselmootoriga kerghübriid annab sõitja käsutusse kokku 145 kW ehk 197 hobujõudu, mis võimaldab 0-100 km/h kiirendada 7,7 sekundiga. WLTP kohaselt jääb diiselkerghübriidi keskmine kombineeritud kütusekulu vahemikku 6,5 – 5,8 l/100 km.

Võimsaimaks autoks uues X3-rivis on samuti kerghübriid-tehnoloogia M50 xDrive, mille 3-liitrine TwinPower Turbo bensiinimootor arendab elektriajamiga kahasse 293 kW ehk 398 hobujõudu. M50 xDrive kiirendab 0-100 km/h 4,6 sekundiga, keskmine kütusekulu jääb vahemikku 8,3-7,7 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Pistikhübriidi elektriline sõiduulatus kasvab kolmekordseks

BMW X3 30e xDrive pistikhübriidi ajamisüsteem koosneb kaheliitrisest neljasilindrilisest bensiinimootorist, mis on ühendatud kaheksakäigulisse Steptronic käigukasti integreeritud elektrimootoriga. Kokku arendavad bensiini- ja elektrimootor võimsust 220 kW ehk 299 hobujõudu.

Tänu uusima põlvkonna BMW eDrive tehnoloogiale ja adaptiivsele rekuperatsioonile on uue pistikhübriidi elektriline sõiduulatus WLTP kohasel 81 – 90 kilomeetrit, mis on märkimisväärselt parem eelkäija omast (27,4 km). Pistikhübriidi saab 3-faasilisest elektrivõrgust laadida võimsusega 11 kW, nutikaks laadimiseks saab soovi korral kasutada Connected Home Charging funktsiooni. WLTP kohaselt on pistikhübriidi kombineeritud kütusekulu 1,1-0,9 liitrit 100 km kohta, tühja akuga sõites jääb kütusekulu vahemikku 7,9-7,2 liitrit 100 km kohta.

Kõik jõuallikad on ühendatud kaheksakäigulise Steptronic käigukastiga, roolil asuvad labad  võimaldavad käike vahetada ka käsitsi. Lisaks pakutakse BMW X3 M50 xDrive ja M sportpaketiga mudelitele kiirendamisel abiks olevat funktsiooni Sport Boost.  Sportlikumat sõitu soovivad kliendid saavad enda autole tellida M Sport vedrustuse, millega tulevad kaasa nii sportrool kui võimsamad M Sport pidurid (BMW X3 M50 xDrive puhul on need standardvarustuses).

Rikkalik standardvarustus

X3-seeria  sõidukites kasutatakse uusimat ehk 9. põlvkonna QuickSelect-tehnoloogiaga BMW iDrive operatsioonisüsteemi, mis võimaldab sõiduki funktsioone juhtida nii puudutuste kui häälkäsklustega. Sealhulgas annab QuickSelect otsejuurdepääsu funktsioonidele ilma alamenüüdesse sisenemata. Sõiduki tarkvara saab uuendada distantsilt, BMW ConnectedDrive Upgrade abil saavad kliendid teatud funktsioone kuu aega tasuta testida ja seejärel kindlaks perioodiks tellida.

Nutitelefoni integreerimine Apple CarPlay® ja Android Auto™ abil kuulub standardvarustusse.

X3 standardvarustuse hulka kuuluvad muuhulgas kolmetsooniline automaatne kliimaseade, automaatselt avanev tagaluuk, võtmeta sisenemine, elektriline küljepeeglite kokkuklappimine, signalisatsioon ning BMW Live Cockpit Plus koos pilvepõhise BMW Maps navigatsioonisüsteemiga. Lisaks on standardvarustuses tervitusanimatsiooniga salongivalgustus, juhtmevaba nutitelefoni laadimine, Bluetooth-liides, neli USB-C pistikupesa ning keskkonsoolis ja pagasiruumis asuvad 12-voldised pistikupesad.

Premium pakett sisaldab nimmetuge, Harman Kardon surround-helisüsteemi, Travel & Comfort süsteemi ja adaptiivseid LED esituled. Comfort paketiga tulevad kaasa tagumiste küljeakende päikesesirmid, ventileeritavad esiistmed ja tagaistmete elektriline soojendus. Soovi korral saab juurde tellida klaasist risttaladeta panoraamkatuse, roolisoojenduse ja sõiduki eelsoojenduse. X3 30e xDrive varustusse kuulub ka helisüsteem BMW IconicSounds Electric. Valikuline BMW Live Cockpit Professional pakub juhile nii esiklaasile projekteeritavat teavet (Head-Up Display) kui videokaamera pilti ja navigatsiooniabilise infot näidikupaneelil ühendavat Augmented View funktsiooni.

Sõiduabilistest on X3 standardvarustuses eesmine kokkupõrkehoiatus, sõidurajalt lahkumise hoiatus ja kiiruspiirangu info ning sõiduraja vahetamise valvurit ja manuaalset kiirusepiirangu abilist sisaldav Driving Assistant. Standardvarustuses olev parkimisassistent sisaldab selliseid funktsioone nagu tagurdamisassistent ja tagurdamiskaamera.

Valikuliste süsteemide hulka kuuluvad nii roolimisassistent kui sõiduraja hoidja, automaatselt toimetav kiirusepiirangu assistent ning Stop&Go funktsiooniga adaptiivse püsikiirusehoidjaga kaasa tulev sõiduteekonna kestvuse arvutaja. Lisavarustusena tellitav täiendatud parkimisabiline Parking Assistant Professional võimaldab autot parkida ka distantsilt nutitelefoni kasutades.

Uut BMW X3 hakatakse tootma BMW USA Spartanburgi ja Lõuna-Aafrika Vabariigi Rosslyni tehastes. Uus X3 tuleb Euroopas ja USA-s turule selle aasta neljandas kvartalis.

Esimese põlvkonna X3 (E83) nägi ilmavalgust 2003. aastal.