Mazda Eesti esindusse jõudis uus seitsmekohaline nelikveoline linnamaastur CX-80, mida pakutakse nii diisel-kerghübriidina kui bensiinimootoriga pistikhübriidina.
Uus CX-80 on 4995 mm pikk, 1890 mm lai, 1710 mm kõrge ning 3120 mm teljevahega, kaaludes tühjalt (mudelist ja varustusastmest sõltuvalt) 2061 kuni 2216 kilogrammi. Viiekohalisena mahutab reguleeritavate ja 60:40 klapitavate tagaistmetega linnamaastur koos põrandaaluse panipaigaga pagasit 566-687 liitrit, seitsmekohaselina kahaneb pagasiruum 258 liitrini. Kaheistmelisena ehk kokkuklapitud teise ja kolmanda istmereaga sõites saab autosse mahutada kuni 1971 liitrit pagasit. Ümberpööramisel teeb Mazda linnamaastur 12 meetrise ringi, maksimaalset võib nii bensiini- kui diiselmootoriga CX-80 vedada 2500 kilogrammi kaaluvat järelhaagist.
Valikus R6 diisel- ja R4 bensiinibübriidid
3,3-liitrise kuuesilindrilise diiselmootoriga kerghübriid (e-SKYACTIV D) arendab koos 12,4 kW elektrimootoriga kahasse kokku 187 kW ehk 254 hobujõudu, suutes paigalt 100 km/h saavutada 8,4 sekundiga, WLTP kohaselt jääb keskmine kombineeritud kütusekulu diiselversiooniga sõites vahemikku 5,7-5,8 liitrit sajale kilomeetrile.
Pistikhübriidi (e-SKYACTIV PHEV) puhul on jõuallikal kombineeritult võimsust kokku 241 kW (327 hobujõudu), millest 141 kW annab 2,5-liitrine neljasilindriline bensiinimootor. Pistikhübriid suudab paigalt 100 km/h saavutada 6,8 sekundiga, keskmine kombineeritud kütusekulu on 8,1 liitrit 100 kilomeetrile. Kui kerghübriidi aku mahutab 0,3 kWh, siis pistikhübriidi aku maht on 17,8 kWh, millest piisab täiselektrilises režiimis 60 kilomeetri läbimiseks.
Nelikvedu haldab Mazda Mi-Drive
Mõlema mudeli puhul viib võimsuse ratasteni uus kaheksakäiguline automaatkast. Nelikvedu haldab standardvarustusse kuuluv tee- ja sõidutingimustega kohalduv Mazda Mi-DRIVE, millel on nii sport-, off-road– kui raskuse vedamise režiim. Pistikhübriidi puhul lisandub ka ainult elektrimootorit kasutav EV-režiim.
Uue Mazda linnamaasturi valikus on kokku üheksa erinevat värvitooni, lisaks tasuta arktilisele valgele saab autot tellida ka plaatina kvartsi ja valgena, tindimustana, roodiumvalgena, masinhallina, kristallsinisena, kahte erinevat tooni punasena (Artisan Red ja Soul Red Crystal) ning sulavvaske meenutava värvkattega kaetuna. Sõitjateruumist leiab varustustasemest sõltuvalt kas tavalise musta nahksisu või kas musta või valge Nappa nahkinterjööri.
CX-80 standardvarustusse kuuluvad nii nutitelefoni juhtmeta ühendamine auto multimeediaga Apple CarPlay® ja Android Auto™ abil, Mazda 5 aastat tasuta kaardiuuendusi pakkuv navigatsioonisüsteem Mazda Hybrid Navigation System, Amazon Alexa integreerimise võimekus, ligipääs Mazda pilveteenustele kui 12 kõlariga Bose ruumiline helisüsteem koos CenterPoint, BassMatch ja AudioPilot tehnoloogiatega.
Sõiduabidest kuuluvad auto standardvarustusse muuhulgas nii pimenurga jälgimissüsteem, juhi väsimise jälgimine, e-Call hädaabikõne süsteem koos GPS-iga, sõiduraja hoidmise abiline, järskudel langustel juhti aitav mägipidur ning tõusudel veojõudu reguleeriv Hill Launch Assist (HLA). Standardvarustusse kuuluvad ka nii nutikas võtmevaba sisenemine kui liiklusmärkide tuvastussüsteem.
Mazda Motor Europe esitles Mazda CX-80 eelmise aasta 18. aprillil, Euroopas jõudis auto müügile 2024. aasta sügisel.
Mazda CX-80 hind algab pistikhübriidi (E-Skyactiv 2,5 PHEV Exclusive-Line) puhul 53 900 eurost ja diiselmootoriga kerghübriigi (E-Skyactiv 3,3 D) puhul 54 900 eurost, Eestis on proovisõitu võimalik teha punase (Soul Red Crystal) 3,3-liitrise diiselmootoriga varustatud M Hybrid e-Skyactiv D Homura Plus-ga.