BMW M5 seitsmes (G90) põlvkond ületab kõiki enda eelkäijaid kiiruses ning saab esimest korda 40-aastase M5-mudelirivi ajaloos hübriidajami. 

Nelikveolise pistikhübriid M5 kapoti alt leiab 4,4-liitrise kahe turboga V8, mis koostöös elektrimootoriga arendab kokku 535 kW ehk 727 hobujõudu (sellest V8 bensiinimootori võimsus on 585 hobujõudu). Hübriidajami maksimaalne pöördemoment on kokku 1000 Nm (sellest bensiinimootori pöördemoment 750 Nm), võimsus viiakse ratasteni kaheksakäiguline M Steptronic käigukasti abil. V8 ja elektrimootori kombinatsioon on sarnane BMW M Hybrid V8 kestvussõiduautol kasutatava lahendusega, kus elektrimootori omadus oma võimsust koheselt rakendada töötab koostöös kuni 7200 pööret minutis arendava sisepõlemismootori dünaamikaga.
G90 põlvkonna M5 pikkus on 5096 mm, laius 1970 mm ning kõrgus 1510 mm. Sportliku luksussedaani täismass on 2940 kg, mootori võimsusest piisab M5 kiirendamiseks paigalt kiiruseni 100 km/h 3,5 sekundiga. 200 km/h tunnis saavutab sõiduk paigalt startides 10,9 sekundiga, tippkiirus on elektrooniliselt piiratud kas 250 km/h või eraldi tellitava M Driver Package puhul 305 km/h. WLTP kohaselt on pistikhübriidi keskmine kombineeritud kütusekulu 1,7-1,6 liitrit saja kilomeetri kohta. Tühja akuga sõites jääb keskmine kombineeritud kütusekulu WLTP tsüklis suurusjärku 10,3 kuni 10,2 liitrit 100 kilomeetri kohta. Uus M5 suudab täiselektrilises režiimis ühe laadimisega läbida 67-69 kilomeetrit (WLTP kohaselt kulub elektrit 25,5-25 kWh/100 km), täiselektrilises režiimis on auto tippkiirus 140 km/h. Auto põhjaosas asuva aku maht on 18,6 kWh, M5 pistikhübriidi saab vahelduvvooluvõrgust laadida võimsusega kuni 7,4 kW.

Üks hübriidajam – mitu iseloomu

Nelikveoskeem M xDrive võimaldab välja lülitada DSC ehk dünaamilise stabiilsuskontrolli ning suunata veojõu vaid tagaratastele. M5 väljalaskesüsteem sisaldab mootoriheli tonaalsust muutvaid elektrooniliselt juhitavaid klappe, sõiduki tagaosas on kaks paari M-mudelitele iseloomulikke 100-millimeetrise musta kroomviimistlusega summutiotsikuid. Elektrimootori puhul hoolitseb helitausta eest BMW IconicSounds Electric, mis reageerib kiirenduspedaali liigutustele täiselektrilises režiimis sõites.

BMW M5 puhul saab juht hübriidajami tööd reguleerida M HYBRID nupu abil: soovi korral saab sõitmisel kasutada kas tasakaalustatud ning kütusekulu kokkuhoiule keskenduvat sisepõlemis- ja elektrimootori intelligentset koostööd või täiselektrilist režiimi, milles kulgedes aktiveerub 4,4-liitine V8 vaid kiirenduspedaali põhja vajutamisel või käiguvahetuslabade kasutamisel. Efektiivseks pidurdusenergia taaskasutamiseks ja aku laadimiseks on olemas töörežiim eCONTROL.
Drive Professional paketiga lisanduvad DYNAMIC ja DYNAMIC PLUS režiimid, mis valmistavad jõuülekandesüsteemi ja jahutussüsteemi ette ringrajal vajaminevaks pikaaegse kõrge koormuse talumiseks ning maksimaalse sooritusvõime pakkumiseks.

M5 standardvarustusse kuulub nii elektrooniliselt juhitavate amortisaatoritega adaptiivne M vedrustus kui kuni 1,5 kraadi pööravad tagarattad – juhtimissüsteemis osalev tagasild suurendab auto stabiilsust suurtel kiirustel ning teeb enam kui 5-meetrise luksussedaani parkimise kergemaks.

Saab seadistada nii maantee kui ringraja jaoks

Juhti abistab BMW 8.5 operatsioonisüsteemil põhinev iDrive, mida on võimalik juhtida nii häälkäskluste kui puutetundliku ekraani abil. Automaatset kliimaseadet ning istmesoojendust saab juhtida kas spetsiaalset juhtekraani alumises osas asuvat menüüd kasutades või häälkäsklustega. Uue BMW M5 keskkonsooli juhtpaneelilt leiab spetsiaalselt M5 jaoks disainitud nuppuderivi, kus asuv seadete nupp (Setup) pakub otseteed Drivelogicu, veermiku, rooli- ja pidurisüsteemi, M xDrive’i ning pidurdusenergia taaskasutamise süsteemi seadetele. Võimalik on seadistada kaks isiklikku seadistusrežiimi,  mida saab aktiveerida roolil olevate nuppude abil. Paigaltvõtuabiline Launch Control on saadaval pea kõigi M Setup režiimide puhul, erandiks on vaid veojõudu tagasillale suunav M xDrive’i 2WD režiim. Kui SPORT-režiimi puhul saab dünaamilise stabiilsuskontrolli tööd piirata, siis DNS-i täielikult välja saab lülitada vaid valikulisse M Drive Professional paketti kuuluvat TRACK-režiimi aktiveerides. M Drive Professional sisaldab ka ajavõturakendust M Laptimer ning Boost Control funktsiooni, mis abistab juhti sprindis ja möödasõitudel.

Võrreldes eelkäijaga on lisandunud automatiseeritud sõidu ja parkimisega seotud juhiabisid. Uue M5 standardvarustusse kuuluvad nii otsasõidu vältimise abiline, roolimisabiga sõiduraja hoidja, juhi tähelepanu mõõtja kui kiirusepiirangu teabesüsteem. Valikuline Driving Assistant Professional lisab juurde aktiivse püsikiirusehoidja koos Stop & Go funktsiooniga ning roolimise ja sõiduraja hoidmise abilise, liiklusmärkide tuvastaja, automaatse kiirusepiirangu abilise ja aktiivse navigeerimise. M5 standardvarustusse kuulub ka parkimisassistent koos tagurdamisabiga, valikuline parkimisassistent Professional võimaldab sõidukit nutitelefoniga parkida ja manööverdada kuni 200 meetri kauguselt.

Salongist leiame BMW kumerekraani koos standardvarustuses oleva esiklaasile infot kuvava Head-Up Display-ga. Standardvarustuses on BMW Live Cockpit Professional koos BMW Maps navigatsioonisüsteemi ning navigatsiooniinfot väliskaamera pildiga näidikupaneelil ühendav Augmented View funktsioon. Standardvarustusse kuuluvad ka Merino nahksisu, BMW interaktiivne juhtriba, neljatsooniline kliimaseade, soojendusega esiistmed, tervistusanimatsiooniga M-spetsiifiline sisevalgustus, panoraamklaasist katuseluuk, Bowers & Wilkinsi ruumiline helisüsteem, nutitelefoni juhtmevaba laadimine, võtmeta sisenemine, signalisatsioon ning automaatselt avanev pagasiluuk.

Uue BMW M5 esmaesitlus on kavandatud 2024 peetavale Goodwoodi kiirusefestivalile Ühendkuningriigis, tootmine algab samal kuul BMW Dingolfingi tehases. Uus BMW M5 saabub turule selle aasta novembris, samal ajal esitleb BMW ka universaalkerega M5 Touring´ut.

BMW M5 hind algab Eestis 158 940 eurost.