
Ford Ranger on olnud Euroopa enimmüüdud pikap kümme järjestikust aastat, 2024. aastal ulatus mudeli turuosa 60 400 müüdud sõidukiga Euroopas 43,6-protsendini.
Võrreldes 2023. aastaga suurenes Ford Rangeri müük Euroopas mullu 4,3 protsendi võrra, sealhulgas olid neljas Euroopa riigis ehk Iirimaal, Saksamaal, Ühendkuningriigis ja Belgias enam kui pooled uutest registreeritud pikapitest Ford Rangerid. 2023. aastaga võrreldes kasvas Ford Rangeri turuosa Euroopas kokku 1,3 protsendi võrra, riikidest enim suurenes mudeli turuosa Poolas (18,6 protsendipunkti), Hispaanias (9,3 protsendipunkti) ja Norras 6,1 (protsendipunkti). Ühendkuningriigis ja Itaalias oli turuosa tõus vastavalt 5,3 ja 3,4 protsendipunkti.
Eestis müüdi 2024. aastal kokku 36 Ford Rangerit, margisiseselt jäädi tarbesõidukite arvestuses alla vaid Ford Transitile.
Mudelivalikusse lisandub pistikhübriid
Nelikveoline Ranger on saadaval nii ühe lühikese (Single Cab) kui pikendatud (Rap Cab)- ja topeltkabiiniga (Double Cab). Mootoritest on valikus kaheliitrine EcoBlue R4-diiselmootor, mis sõltuvalt mudelist arendab võimsust kas 170 hobujõudu (125 kW) või 205 hobujõudu (151 kW), kolmeliitrine ja 240 hobujõudu (177 kW) arendav V6-diisel ning 292 hobujõudu (215 kW) arendav kolmeliitrine V6-bensiinimootor. Vähemvõimsama kaheliitrise diiselmootoriga versiooni saab soetada nii manuaal- kui automaatkastiga, võimsamate mudelite puhul on valikus ainult kümnekäiguline automaatkast. Lisaks toob Ford sel aastal turule Rangeri pistikhübriidi, millega saab täiselektrilisena ühe laadimisega läbida maksimaalselt 43 km. Ranger PHEVi Pro Power Onboard funktsioon võimaldab sõiduki aku abil anda voolu kuni 6,9 kW võimsusega tööriistadele või muudele elektriseadmetele. Esimesed Ranger PHEV autod jõuavad omanikeni tänavu kevadel.
Rangeri kasti pikkus ulatub Single Cab´i puhul 2317 millimeetrini, sõiduki veokasti laius võimaldab transportida ka euroalustele paigutatud kaupa. Sõiduki tagaluuk on varustatud väikeste panipaikade, joonlaua, topsi- ja pudeliavajaga. Lisavarustusena saab autole tellida ka 400 W pistikupesa.
5370 mm pikkuse (Ranger Raptori puhul on pikkus 5381 mm) Rangeriga saab vedada kuni 3500 kg raskust järelhaagist, kasti võib laadida kuni 1200 kg raskuses koormat. Kui 170-hobujõulise diiselmootori ja kuuekäigulise manuaalkastiga Single Cab keskmine kütusekulu on WLTP kohaselt 8,4 liitrit sajale kilomeetrile, siis automaatkastiga 205-hobujõulise diiselmootori Double Cab keskmine kütusekulu on 8,8 liitrit 100 kilomeetri kohta.
Ranger Raptorit pakutakse 3-liitrise ja 240 hobujõudu arendava diiselmootori (maksimaalne pöördemoment 600 Nm) ning 3-liitrise ja 292 hobujõudu (maksimaalne pöördemoment 491 Nm) bensiinimootoriga. Diisel-Raptor suudab paigalt kiiruseni 100 kim/h kiirendada 8,7 ning bensiiniversioon 7,9 sekundiga.
Ford Rangeri hind algab Eestis 33 750 ning Ranger Raptori hind 60 930 eurost.