Bridgestone naaseb ülemaailmse mootorispordi juurde!

Rahvusvahelise Autospordiliidu (Federation Internationale de l’Automobile ehk FIA) otsuse kohaselt hakkavad Vormel E sarja elektrivormelid alates 2026. aasta hooajast kasutama vaid rehvitootja Bridgestone rehve. 

Bridgestone jaoks tähendab Vormel E ametlikuks rehvitootjaks saamine võimalust senisest enam keskenduda nii elektrisõidukite rehvide arendamisele kui ringmajanduse suurendamisele rehvitööstuses, sealhulgas jätkusuutlikkusele suunatud “Enliten” rehvitehnoloogia arendamisele.

“Enliten” tehnoloogia abil vähendatakse rehvi veeretakitustust 20 protsenti ja rehvi kaalu 10 protsenti, rehvi eluiga ja ohutust vähendamata. Samuti aitab võidusõidu raames tehtav arendustöö saavutada “Bridgestone E8 Commitment seatud eesmärki, milleks on 2050. aastast rehvide valmistamine vaid täielikult jätkusuutlikest materjalidest.

Bridgestone jaoks on otsus oluline ka põhjusel, et peale Vormel 1 sarjast lahkumist 2010. aastal pole Jaapani rehvitootja vormelitele rehve tarninud. “Mootorisport on alati olnud meie kirg ja jääb selleks ka tulevikus,” ütles Shu Ishibashi, kelle sõnul on ettevõte oma 60-aastase mootorispordi ajaloo jooksul alati aidanud nii autotootjatel, juhtidel kui meeskondadel võidusõidutingimustes parimaid tulemusi saavutada. “Bridgestone’i eesmärk on arendada jätkusuutlikke ülemaailmseid esmaklassilisi mootorisporditooteid ja püüelda tipptaseme poole igal hetkel”, ütles Bridgestone Corporationi tegevjuht Shu Ishibashi.

Võrreldes F1 sarja sõitjatega on elektrivormeli pilootidel kasutada ainult ühte tüüpi mustriga 18-tollised rehvid, millega tuleb hakkama saada nii kuivades kui niisketes võistlustingimustes. E-vormelite piloodid võistlevad 1,9 kuni 3,4 kilomeetri pikkustel ringradadek, võistlusdistantsi ajaliseks pikkuseks on 45 minutit pluss üks ring. Boksipeatuste ajal rehve ei vahetata, boksis käiakse reeglina rajal tekkinud kahjustuste kõrvaldamiseks. Kogu nädalavahetuse ajal on võistlejatel, kelle vormelite võimsus on võistlussessiooni ajal piiratud 300 kW ja kvalifikatsiooni ajal 350 kW peale, kasutada kaks komplekti rehve. Alates 2022/2023 hooajast on Formula E sõidukid varustatud Hankooki 18-tolliste erirehvidega, üheksanda hooaja maailmameistriks tuli Briti võidusõitja Jake Dennis.

Vormel E (ametliku nimega ABB FIA Vormel E maailmameistrivõistlused) sarja lõid 2011. aastal Pariisis toonane FIA president Jean Todt ja Hispaania ärimees Alejandro Agag, kes on ka Vormel E Holdingsi praegune esimees. Sarja avavõistlus peeti 2014. aasta septembris Pekingis ning alates 2020. aastast on sarjal FIA maailmameistrivõistluste staatus.

Bridgestone on maailma juhtiv rehvide ja kummitoodete tootja. Tokyos asuva peakontoriga ettevõte tegutseb enam kui 150 riigis ja annab tööd ligi 140 000 inimesele kogu maailmas.