BMW 1. seeria neljas ehk F70 mudelipõlvkond vahetab välja eelmise, viis aastat tagasi tootmisse läinud F40-mudeli. Uut põlvkonda pakutakse erineval turgudel nii bensiini- ja diiselmootori kui kerghübriidina, lisaks suurematele mõõtmetele leiab uuest 1. seeriast BMW uusima ehk 9. põlvkonna operatsioonisüsteemi.

Võrreldes eelkäijaga on uus “ühene” nii pikem kui kõrgem – F70 pikkus on kasvanud 42 millimeetri võrra ehk 4361 millimeetrini, kõrgus omakorda 25 millimeetri võrra ehk 1459 millimeetrini. 1. seeria teljevahe on endiselt 2670 millimeetri, ka sõiduki laius 1800 millimeetrit on eelkäijaga võrreldes sama. Tagaistmete seljatugede alla klappimisega saab pagasiruumi 380 liitrilt suurendada 1200 liitrini (kerghübriididel on pagasiruumi maht 300 – 1135 liitrit).

Võimsaim version kiirendab “sajani” 4,9 sekundiga

1. seeria mudelirivi võimsaim versioon on nelikveoline BMW M135 xDrive  (NB! enam ei tähista BMW bensiinimootoreid “i” tähega), mille neljasilindriline kaheliitrine kahe turbolaaduriga bensiinimootor arendab võimsust 300 hobujõudu. M135 xDrive kiirendab 0-100 km/h 4,9 sekundiga, WLTP andmetel jääb keskmine kombineeritud kütusekulu vahemikku 7,6 – 8,1 l/100 km. Kerghübriid BMW 120 kapoti all peituv 1,5-liitrise töömahuga ridakolmene bensiinimootor arendab koostöös 20-hobujõulise elektriajamiga kokku 170 hobujõudu ning kiirendab tagaveolise BMW 120 paigalt “sajani” 7,8 sekundiga. WLTP tsükli kohaselt jääb 120 keskmine bensiinikulu vahemikku 5,3 – 6,0 liitrit sajale kilomeetrile. Kõikide mootorite võimsuse viib vedavate ratasteni 7-käiguline Steptronic topeltsiduriga käigukast.

Välimuses torkab silma uue kujundusega vertikaal- ja diagonaalribide struktuuriga radiaatorivõre. Standardvarustuses tulevad kaasa LED-esituled, lisavarustusena on saadaval vastutulija pimestamist ärahoidev maatriks-kaugtuli ning kurvituled.

Kerevärve on kokku üheksa, neist seitse on metallikvärvid. Sealjuures on uue 1. seeria puhul tegemist esimese BMW mudeliseeriaga, mille puhul saab soovi korral tellida kerevärviga kontrastses toonis oleva katusevärvi. 1. seeriale pakutakse reeglina 17-tolliseid valuvelgi,  võimsaima BMW M135 xDrive puhul tulevad kaasa 18-tollised valuveljed. Valikuline M Sport pakett hõlmab adaptiivset vedrustust, mis võimaldab kliirensit 8 millimeetri võrra vähendada, sportrooli ning 18-tolliseid kergsulamist velgi. Lisavarustusena saab tellida kuni 19-tolliseid valuvelgi ja võimsama M Sport pidurisüsteemi.

Taaskasutatud materjalidest interjöör

Püsivarustuses pakutakse “ühesele”  kaasaegset nahavaba interjööri: Econeer versiooni puhul on istmekatted ja salongipolstrid valmistatud taaskasutatud materjalidest. Perforeeritud istmed on saadaval ka nahaga sarnanevas Veganza versioonis. Nii Veganza kui Alcantara varustus on osa M Sport paketist ning kuuluvad M135 xDrive puhul püsivarustusse.

Istmesoojendusi ja elektriliselt reguleeritavaid istmeid saab tellida kõigi salongiviimistluste puhul,  nimmetugi on saadaval nii tavasportistmetele kui M sportistmetele. Sportistmetele saab tellida ka massaažifunktsiooni. Juhi ja kõrvalistuja vaheline turvapadi on nüüdsest osa püsivarustusest.

Salongist leiab ka nii uue disainiga käiguvalitsa kui BMW kumerekraani, mis koosneb 10,25-tollisest infoekraanist ja 10,7-tollisest juhiekraanist. Tänu ekraanidele on kokpitis eelkäijaga võrreldes oluliselt vähendatud nuppude arvu – sealhulgas juhitakse F70 mudelipõlvkonnast alates kliimaseadme tööd ekraanilt. Püsivarustuses oleva sportrooli asemel saab tellida M Sport paketti kuuluva nahkkattega M-rooli, millel on olemas ka manuaalset käiguvahetust võimaldavad labad.

Uusima põlvkonna operatsioonisüsteem ja lai valik juhiabisüsteeme

1. seeria sõidukites kasutatakse uusimat ehk 9. põlvkonna QuickSelect-tehnoloogiaga BMW iDrive operatsioonisüsteemi, mis võimaldab sõiduki funktsioone juhtida nii puudutuste kui häälkäsklustega. Sealhulgas annab QuickSelect otsejuurdepääsu funktsioonidele ilma alamenüüdesse sisenemata. Sõiduki tarkvara saab uuendada distantsilt, BMW ConnectedDrive Upgrade abil saavad kliendid teatud funktsioone kuu aega tasuta testida ja seejärel kindlaks perioodiks tellida.

Nutitelefoni integreerimine Apple CarPlay® ja Android Auto™ abil on osa 1. seeria püsivarustusest.

Uus 1. seeria pakub varasemaga võrreldes laiendatud valikut püsi- ja lisavarustuses olevaid automatiseeritud sõidu- ja parkimissüsteeme: püsivarustuses on sõiduassistent, mis sisaldab  kokkupõrkehoiatust, sõidurajalt lahkumise hoiatust, liiklusmärkide tuvastust ning tagurdamisabilisega parkimisassistenti.

Valikvarustusena saab tellida roolimis- ja sõidurajaassistendi, automaatse kiirusepiiranguassistendi ja distantsi hoidva kiirushoidiku koos Stop & Go funktsiooniga. Parkimisassistent Professional on olemas ka 120 lisavarustuse nimekirjas, võimaldades olemasolu korral sõiduki parkimist ja manööverdamist nutitelefoni abil juhtida.

Lisaks kõrgekvaliteedilistele abisüsteemidele on 1. seeria püsivarustuses ka automaatne kliimaseade, elektriliselt kokkuklapitavad välispeeglid ja BMW Live Cockpit Plus, mis sisaldab BMW Maps pilvepõhist navigatsioonisüsteemi.

Uued valikvarustuse paketid võimaldavad kliendil auto endale meelepäraseks kohandada. Näiteks Premium pakett sisaldab nii telefoni juhtmevaba laadijat, välispeeglite Comfort Access logo projektsiooni, automaatselt tumenevat salongipeeglit kui adaptiivseid LED-esitulesid. Valikvarustuse hulka kuuluvad aga nii 2-tsooniline automaatne kliimaseade, panoraamkatus kui Harman Kardon helisüsteem.

Uue 1. seeria tootmine algab selle aasta juulis, Eesti klientidele pakutakse bensiinimootoritega mudeleid 120 ja M135 xDrive