Nelikveoline BMW M4 CS arendab 550 hobujõudu ja edestab kiirenduses nii nelikveolist M4 Competition Coupe-d kui tagaveolist M4 CSL-i.

M4 CS kapoti all olev kahe turboga (M TwinPower Turbo) M3 ja M4 mudelitele mõeldud kolmeliitrine R-6 jõuallikas on suguluses 2022. aastal BMW-le DTM tiitlivõidu napsanud mootoriga. Sama võidusõidumootoriga võideti 2023. aastal ka 24-tunnised mõõduvõtud Spa-Francorchampsis ja Dubais.

Tänu turbode seadistamisele on jõuallika võimsus võrreldes M4 Competition Coupé M xDrive mudelil kasutatud mootoriga kasvanud 20 hobujõu võrra. Võimsuse tõstmine hõlmas peamiselt mõlema turbolaaduri maksimaalse laadimisrõhu tõstmist 2.1 baarini ja mootori juhtimises mudelispetsiifilise muudatuste tegemist. Mootori jahutus- ja õlitussüsteem on mõeldud vastu pidama ka ringrajal võidu sõites. Kerge väntvõlli konstrueerimisel arvestati vajadusega taluda pidevat kõrget pöördemomenti, sest jõuallika pöördemoment ulatub 2750 – 5950 pöörde juures 650 Nm-i.

Mootori võimsuse viib intelligentse xDrive nelikveoni kaheksakäiguline M Steptronic käigukast. M4 CS elektrooniliselt piiratud tippkiirus on 302 km/h, paigalt saavutab sõiduk 100 km/h 3,4 ning 200 km/h 11,1 sekundiga. Euro 6e nõuetele vastava CS-i keskmine kütusekulu on WLTP kohaselt 10,2 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Nürburgringi Nordschleife 20,832-kilomeetrise ringi läbis uus BMW M4 CS ajaga 7 minutit ja 21,989 sekundit.

Raamita BMW neeruvõrel on sellele mudelile omaselt punased kontuurjooned, vasakpoolse “neeru” ülaosas asub kiri “M4 CS”. Esituled põlevad nii tervitusanimatsiooni kui lähi- ja kaugtulede lülitamisel kollaselt, vihjates mudeli sugulusele edukate GT võidusõiduautodega.

Laserlight tehnoloogial põhinevad tagatuled tekitavad põledes “vabalt hõljuva” 3D-efekti. Tehnoloogiat kasutati esmakordselt vaid 1000 isendit toodetud BMW M4 CSL erimudelil.


Ringrajale mõeldud, kuid igapäevasõiduks sobiv

Mootorimüra suunatakse kaheharulisse elektriliste klappidega väljalaskesüsteemi, mille tagumine osa on kaalu vähendamise eesmärgil tehtud titaanist. Summutitorude otsad on M-mudelile kohaselt värvitud mattmustaks. Väljalaske akustika muutub vastavalt M Setup seadistusele, SPORT ja SPORT+ režiimis sõites sarnaneb mootoriheli võidusõiduauto omaga.

Drivelogic võimaldab juhil muuta käigukasti iseloomu vastavalt soovile, saadaval on nii mugavusele, sportlikkusele kui maksimaalsele tulemusele orienteeritud seaded.

Seadistust saab muuta kas keskkonsoolil asuva M-spetsiifilise käigukangi või roolil olevate süsinikkiust käiguvahetuslabade abil.

xDrive intelligentne nelikvedu kasutab veojõu jaotamiseks esi- ja tagarataste vahel elektrooniliselt juhitavat mitme plaadiga sidurit, mille õlivarustus on konstrueeritud tagama süsteemi tõhusa toimimise ka intensiivsete rajapäevade ajal.

Tagasillas olev Active M differentsiaal toetab juhti kiirendamisel ja kurvide läbimisel. Lisaks võimaldab M seadetemenüü valida 4WD Sport režiimi, mis suunab suurema osa mootori pöördemomendist tagaratastele. Teravaid elamusi soovivad juhid saavad dünaamilise stabiilsuskontrolli ehk DSC (Dynamic Stability Control) täielikult välja lülitada ning suunata kogu veojõu tagaratastele.

Drive Professional süsteemi kuuluv M Drift Analyser hindab ja salvestab sihipäraselt esile kutsutud külglibisemise ehk driftimisega seotud teavet. M Laptimer annab üksikasjalikku infot ringiaegade kohta, võimaldades juhtidel teavet jagada ka teistega. Lisaks tavasõidule mõeldud ROAD- ja sportlikule sõidule orienteeritud SPORT-seadistusele pakub BMW M4 CS ka ainult ringrajale mõeldud TRACK-režiimi.

BMW M4 CS sportlikku iseloomu toetavad adaptiivne elektrooniliselt juhitavate amortisaatoritega M vedrustus, seadetega kohanev elektromehaaniline M Servotronic rool ja seadistusega kohanev pidurisüsteem. M4 CS standardvarustusest leiab punaste või mustade pidurisadulatega M-pidurid, lisavarustuses olevate M Carbon keraamiliste pidurite sadulaid saab tellida kas punase või mattkuldse viimistlusega. Püsivarustuses olevad V-kodaraga M kergvaluveljed (ees 19 ja taga 20 tolli) on saadaval kas kuldse pronksi (Gold Bronze) või mattmustana.

Tulenevalt sportlikust loomust on auto püsivarustuses 275/35 ZR19 (ees) ja 285/30 ZR20 (taga) ringrajarehvid. Ostjad, kes kavatsevad oma BMW M4 CS-i kasutada peamiselt igapäevaseks sõiduks, saavad need asendada samas suurusega suure jõudlusega tavarehvidega.

Ohtralt süsinikkiudu, häälkäsklusega kliimaseade

M4 CS registrimass on 2190 kg, kaalu minimeerimiseks on kere ehitamisel kasutatud süsinikkiuga tugevdatud plasti (carbon-fiber reinforced polymer ehk CFRP) – materjalist on valmistatud muuhulgas nii katus kui kapott. Süsinikkiust on ka tahavaatepeeglite katted, esi- ja tagapõll ning tagaspoiler.

Salongis on nii keskkonsool, roolil olevad käiguvahetuslabad kui siseviimistluselemendid samuti valmistatud CFRP-st. M Carbon korvistmed on osa auto püsivarustusest. Koos osaliselt titaanist väljalaskesüsteemiga on CS-i kaalu võrreldes BMW M4 Competition Coupé M xDrive’iga suudetud vähendada 20 kilogrammi võrra.

M4 CS armatuurlaud on M-seeriale kohaselt juhile orienteeritud, salongist leiab nii 14,9- kui 12,3-tollise ekraani. Juhti abistab BMW 8.5 põlvkonna operatsioonisüsteemil põhinev Intelligent Personal Assistant, mida on võimalik juhtida nii häälkäskluste kui puutetundliku ekraani abil. Automaatset kliimaseadet ning istmesoojendust saab juhtida kas spetsiaalset juhtekraani alumises osas asuvat menüüd kasutades või häälkäsklustega.

Püsivarustuses olev BMW Live Cockpit Professional sisaldab nii pilvepõhist navigatsioonisüsteemi, juhi vaatevälja kuvatavat M-tablood kui nutitelefoni juhtmeta laadimist.

Püsivarustuses on nii kahetsooniline automaatne kliimaseade, Harman Kardoni helisüsteem, parkimisassistent, kokkupõrke ja sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus kui kiirusepiirangu infosüsteem.

Keskkonsoolis asuv M-seadistusnupp pakub otseteed mootori, veermiku, roolisüsteemi, pidurisüsteemi ja M xDrive’i seadistusvalikutele. Püsivalt saab salvestada kaks individuaalselt konfigureeritavat seadistusvarianti, mis sisaldavad nii mootori, DSC-süsteemi, automaatse käivitamise/seiskamise funktsiooni kui kaheksakäigulise M Steptronic seadeid. Soovi korral saab juht seaded ka varundada.

M4 CS tootmist alustatakse BMW Dingolfingi tehases selle aasta juulis koos teiste BMW M4 mudelitega. Sõidukit on võimalik tellida alates mai lõpust.