BMW 5. seeria kuuenda põlvkonna universaalkerega Touring mudeleid pakutakse nii bensiini- ja diiselmootori kui elektriajamiga, sarnaselt 5. seeria sedaanile on ka universaalkerega „viiene“ varustatud arvukate moodsate juhiabisüsteemidega.
Touring mudelite mõõdud on sarnased uue 5. seeria sedaani omadega: pikkus on eelkäijaga võrreldes kasvanud 97 millimeetri võrra ehk 5,06 meetrini, laiust on lisandunud 32 millimeetrit (uue mudeli laius on täpselt 1,9 meetrit) ning kõrgus ulatub 1515 millimeetrini (eelkäijast 36 millimeetri võrra kõrgem). 5. seeria teljevahe on klassi pikim ehk 2995 mm.
Sportliku küljejoonega 5. seeria sedaani esiosast leiab peaaegu vertikaalselt paigutatud päeva- ja suunatuledena toimivad LED-esituled, laia ja ruumilise disainiga BMW neeruvõret saab tellida ka BMW Iconic Glow kontuurvalgustusega. Sõiduki sportlikku iseloomu rõhutavad nii peidetud ukselingid kui musta värvi külgseelikud. Sõiduki tagasosast leiame lamedad kroomliistuga L-kujulised tagatuled. 5. seeriale pakutakse soovi korral ka nii M Sport, M Sport Package Pro kui M Carbon Exterior Package välisviimistlust.
5. seeria on esimene BMW, millele pakutakse baasvarustuses täielikult veganinterjööri. Nahale sarnaneva Veganza materjaliga on kaetud nii istmed, armatuurlaud, uksepaneelid kui rool. Soovi korral saab tellida BMW Individual Merino nahkpolstri, mida pakutakse mitmes kahevärvilises versioonis.
Pagasiruum mahutab mootorist sõltumata kuni 1700 liitrit
BMW 5. seeria Touring jala-, õla- ja küünarnukiruum on (eriti tagaosas) kasvanud, auto projekteerimisel on lähtutud nii sõiduomadustest kui mahutavusest: sõltumata mootorivalikust saab kõikide uute 5. seeria Touring mudelite pakiruumi laiendada 570 liitrilt 1 700 liitrini.
Lisaks elektrilisele tagaluugile on sõiduki standardvarustuses 40:20:40 sektsioonidena pagasiruumist allaklapitavad tagaistme seljatoed. Pagasiruumi põranda all olevad panipaigad on mõeldud täiselektriliste ja pistikhübriidmudelite laadimistarvikute ning pagasiruumi vaheseina võrgu ning katte hoiustamiseks.
Valikus nii kaks elektrimootorit kui diiselhübriidid
Touringu uute diiselmootoritega varustatud mudelid on eranditult kõik 48-voldise elektriajamiga kerghübriidid, mille jõu aitab ratasteni viia 8-käiguline Steptronic käigukast. Eestis müügile tulev neljasilindriline ja 197 hobujõudu arendav nelikveoline 520d xDrive Touring saavutab paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruse 7,5 sekundiga, sõidab kuni 218 km/h ning kulutab 100 km läbimiseks keskmiselt kütust 5,7-6,2 liitrit.
Sarnaselt sedaanile saab ka universaalkerega 5. seeriat tellida kahe elektrimootoriga: neist võimsam ehk nelikveoline BMW i5 M60 xDrive Touring jõuallikas arendab võimsust 442 kW ehk 601 hobujõudu ja on võimeline sõiduki paigalt 100 km/h tunnikiiruseni kiirendama 3,9 sekundiga. Võimsaima Touringu tippkiirus on piiratud 230 km/h, elektrit kulutab masin 100 kilomeetri läbimiseks keskmiselt 18,3 kWh kuni 20,8 kWh. Soovi korral saab juht aktiveerida M Launch Control või M Sport Boosti, mis võimaldab mootoril arendada pöördemomenti 820 Nm.
Tagaveoline BMW i5 eDrive40 Touring arendab 250 kW ehk 340 hobujõudu, mis võimaldab 0-100 km/h kiirendada 6,1 sekundiga. Kiirus on tagaveolisel elektriviiesel piiratud 193 km/h, elektrit kulutab masin 100 kilomeetri läbimiseks keskmiselt 16,5 kWh kuni 19,3 kWh.
M60 xDrive Touring suudab ühe laadimisega läbida 445-506 kilomeetrit ja eDrive40 Touring 483-560 kilomeetrit. Mõlema versiooni põhja alt leiame 81,2 kWh mahutava liitium-ioon akupaki.
BMW i5 kombineeritud laadija (Combined Charging Unit ehk CCU) võimaldab akut vahelduvvoolu abil laadida võimsusel kas 11 kW (standard) või kuni 22 kW. Kiirlaadijast saab i5 akut laadida kuni 205kW võimsusega, võimaldades aku laetuse taset 30 minutiga tõsta 10 protsendilt 80 protsendile.
Silmadega reavahetus
Juhile pakutakse mitmeid elektroonilisi abilisi, standardvarustuses on nii parkimis- kui tagurdamisabiline. Lisavarustuses oleva Parking Assistant Professional abil saab sõidukit nutitelefoni abil parkida kuni 200 meetri kaugusele juhist.
Sõiduassistent Professional sisaldab roolimise ja sõidurajal püsimise abisüsteemi koos pikivahe hoidja ning Stop & Go funktsiooniga. USA, Kanada ning Saksamaa autoturgudel sisaldab assistendi pakett ka maanteeabilist, mis vabastab juhi struktuurselt eraldatud sõiduradadega maanteedel sõites juhtimisülesannetest, võimaldades kuni 130 km/h sõites käed roolilt maha võtta.
Esimesena maailmas pakub BMW nii 5. seeriale silmakinnitusega aktiivset sõiduraja vahetamise assistenti, mille soovitatud sõiduraja vahetust saab kinnitada ja alustada välispeeglisse vaadates. Aktiivne sõiduraja vahetamise abimees võtab automaatselt üle roolimise juhul, kui liiklusolukord seda võimaldab.
Aku laadimise ajal saab mängida või vaadata videot
Kasutajasõbralikkusele orienteeritud QuickSelect põhimõttel arendatud BMW operatsioonisüsteem 8.5 pakub nii meelelahutust kui autoga seonduvat informatsiooni, sealhulgas leiab juht soovi korral senisest paremat teavet elektrisõidukite laadimispunktide kohta. Varasemate mudeliga võrreldes on optimeeritud juurdepääsu paljudele veebiteenustele, samuti on autos viibijatel võimalik vaadata videosid. AirConsole platvormi abil saavad juht ja reisijad sõiduki seismise, näiteks aku laadimise ajal, mängida erinevaid mänge.
Baasvarustuses olev BMW Live Cockpit Plus sisaldab pilvepõhist navigatsioonisüsteemi BMW Maps, lisavalikuna tellitav BMW Live Cockpit Professional sisaldab BMW Head-Up lahendust ehk lisainfo kuvamist esiklaasile koos täiendava ja individuaalselt seadistava info kuvamisega peaekraanil või näidikuplokil.
BMW Digital Key Plus on saadaval ühilduvatele iOS või Android nutitelefonidele, samuti Apple Watch-ile. Auto standardvarustuses on kaks 5G mobiiltelefoni antenni, teatud riikides võimaldab BMW ID ka automaatset parkimistasu maksmist.
Standardvarustusse kuuluvad nii Apple CarPlay® kui Android Auto™, tarkvara kauguuendamine võimaldab sõiduki tarkvara hoida jooksvalt ajakohasena. BMW ConnectedDrive abil on võimalik valitud tasulisi funktsioone ühe kuu jooksul tasuta testida.
5. seeria sedaan- ja universaalmudelid toodetakse mootoritüübist sõltumata BMW Dingolfingi tehases koos BMW i5 elektrimootorite ja akudega. Euroopa riikides ja Jaapanis jõuavad universaalkerega 5. seeria mudelid turule 2024. aasta mais, teistele turgudele jõuab Touring 2024. aasta juunis.
Esimesed 5. seeria Touring autod jõuavad Eestisse mais, uut universaali on soovi korral võimalik tellida juba nüüd. Eestis algab BMW 520d xDrive Touring hind 73 580 eurost, universaalkerega elektrilise i5 eDrive40 Touring hind algab 84 320 eurost. Võimsama elektrimootoriga i5 M60 Touring hind algab 111 770 eurost.