MINI pressiteade

MINI lisab enda mudelivalikusse väikeautode premium-klassi kuuluva crossoveri MINI Aceman, mida viib edasi elektriajam ning mis enda võimalikult kompaktse välimuse juures suudab mahutada nii 5 reisijat kui piisaval hulgal pagasit.

MINI juht Stefanie Wursti sõnul on Aceman põnev lisa margi täiselektrilisse tootevalikusse. „MINI Aceman sobib suurepäraselt linnatänavatel liiklemiseks, ühendades crossoveri funktsionaalsuse ning MINI-le iseloomuliku kardiliku sõidutunnetuse. Olen kindel, et viimistletud disain, võimsus ja 5-kohalise crossoveri pakutav funktsionaalsus teevad MINI Acemanist eduloo,” ütles Wurst.

Erinevate seadistustega MINI Experience režiimid võimaldavad reguleerida nii rooli kui veojõukontrolli käitumist. MINI-le omaselt on Acemani reguleeritav vedrustus eelkõige sportlikule juhile orienteeritud, sama joont on hoitud ka „gaasipedaali“ karakteristika kujundamisel.

Pagasiruum kuni 1005 liitrit

MINI Aceman on 4,07 meetri pikkune, 1,75 meetri laiune ja 1,5 meetri kõrgune, asudes suuruselt MINI Cooperi ja MINI Countrymani vahel. Acemanil on viis istekohta ja 300 liitrit pagasit mahutav pagasiruum, mida saab istmete klappimise teel suurendada 1005 liitrini. Sõiduki mitmekülgset ja seikluslikku iseloomu rõhutavad standardvarustuses olevad katusereelingud, Acemanile saab tellida kas 17- või 19- tollised veljed.

Esimesena turule tuleva MINI Aceman E 135 kW ehk 184 hobujõudu arendava elektrimootori pöördemoment on 290 Nm, mootor võimaldab sõiduki paigalt kiiruseni 100 km/h kiirendada 7,9 sekundiga. Aceman E tippkiirus on 160 km/h, keskmine elektritarbimine jääb WLTP andmetel vahemikku 14,7 – 14,1 kWh/100 km. 42,5 kWh akuga saavutas sõiduk WLTP katsetsüklis 310-kilomeetrise sõiduulatuse.

Hiljem lisanduva võimsama MINI Aceman SE elektrimootori võimsus on 160 kW ehk 218 hobujõudu ning pöördemoment 330 Nm, võimaldades Aceman SE-l kiirendada 0–100 km/h 7,1 sekundiga ja saavutada tippkiiruse 170 km/h. MINI Aceman SE aku mahutab 54,2 kWh, võimaldades WLTP järgi ühe laadimisega läbida 406 kilomeetrit.

MINI Acemani akut saab tavalisest 3-faasilisest 400V elektrivõrgust laadida kuni 11kW võimsusega, kiirlaadimise maksimumvõimsusteks on MINI Aceman E puhul 75 kW ja Aceman SE puhul kuni 95 kW. Kiirlaadijaga võimaldab see akut laadida 10 protsendilt 80 protsendile vähem kui 30 minutiga. Kui MINI navigeerimisfunktsioon on aktiveeritud, saab aku laadimise tõhustamiseks ja külmal ajal laadimisaja lühendamiseks eelnevalt ideaalsele temperatuurile seadistada.

Sisekujundus jälgib klassikalise MINI joont

Sisekujunduses järgib MINI Aceman klassikalise MINI disainer Alec Issigonise algset joont, pakkudes lisaks lihtsatele juhtseadmetele teistest MINI mudelitest tuttavat armatuurlaua keskel asuvat 240 mm läbimõõduga OLED-ekraani. MINI uusim operatsioonisüsteem 9 võimaldab kõiki sõidufunktsioone juhtida kas puudutuse või häälega, kasutusmugavuse tagamiseks on MINI menüüd sarnased nutitelefoni operatsioonisüsteemidega. MINI intelligentne isiklik assistendi (IPA) aktiveerimiseks tuleb öelda “Hey MINI”, häälkäsklustega saab juhtida nii navigeerimist, telefoni kasutamist kui sõiduki meelelahutusfunktsioone.

Sõiduki kiirus ja teave aku kohta kuvatakse otse juhi vaatevälja ehk ekraani ülaosasse. Kiirusnäidikut puudutades avaneb täisekraani ulatudes spidomeeter. Ekraani vasakus ja paremas servas asuvaid kodu-menüü ikoone saab ekraani keskele nihutada horisontaalse pühkimisliigutuse abil. OLED-ekraani alumises osas asuvad navigeerimist, meediat, telefoni ja kliimaseadet puudutavad funktsioonid.

Kõige olulisemad sõidufunktsioonid (seisupidur, käiguvalits, start/stop-režiimi nupp, elamusrežiimi lüliti ja helitugevuse regulaator) on opereeritavad ekraani all asuva füüsilise lülitiriba abil. Käiguvalitsa viimine armatuurlauale teeb keskkonsoolis ruumi praktilistele hoiustamisvõimalustele, lisaks topsihoidjatele on nutitelefonide juhtmevabaks laadimiseks olemas täiendav sahtel.

Digitaalselt seadistatav sisemiljöö

MINI Experience Mode puhul kuvavad kaks projektorit armatuurlauale erinevat valgusgraafikat, võimaldades omanikul sel moel sõiduki siseilmet isikupärastada – igal režiimil on oma dünaamika ja seda saab seadistada vastavalt juhi eelistustele. Personaalset režiimi kasutades saab soovi korral ekraani taustaks seada näiteks vabalt valitud foto, mille domineerivad värvid ulatuvad valgusvihkudena üle armatuurlaua ja uksepaneelide tekstiilpindade.

Lisaks saab juht valida erinevate režiimide (Go-Kart Mode, Vivid Mode, Core Mode, Green Mode, Timeless Mode, Balance Mode ja Trail Mode) vahel, millest igaüks kujundab interjööri miljööd vastavalt režiimi temaatikale – näiteks Go-Kart Mode režiimi puhul keskendutakse MINI võidusõidu DNA-le.

Driving Assistant Plus sisaldab nii roolimis- kui sõidurajaassistenti, uus haagiseassistent annab nõu haagisega parkimiskohale manööverdamisel.

Tänu kaheteistkümnele ultraheliandurile ja neljale ruumivaatekaamerale suudab MINI Aceman tuvastada vabu parkimiskohti suurema täpsusega, lisavarustuses olev Parking Assistant Pro uus kaugparkimisfunktsioon võimaldab sõidukit parkida ka nutitelefoni kasutades. Näiteks saab MINI Acemani nutitelefoni abil parkimiskohalt välja kutsuda juhul, kui sõiduki ustele ei ole võimalik ligi pääseda.

MINI Digital Key Plus abil saab nutitelefoni muuta autovõtmeks. Esi- ja tagatulede tervitusanimatsioon käivitub olukorras, kui juht on vähem kui kolme meetri kaugusel. Uksed avatakse siis, kui juht seisab sõidukist vähem kui pooleteise meetri kaugusel. Funktsiooni saab digitaalselt üle kanda erinevatele kasutajatele, sealhulgas siduda erinevate kasutajate personaalsete sõidukiseadetega.

MINI Acemani tootmine algab selle aasta lõpus.